Урок    №27                     Біологія 8 клас                                                                                                                             
Тема : Захворювання органів сечовидільної системи та профілактика їх .

Мета :

Навчальна: ознайомити учнів з найбільш поширеними захворюваннями сечовидільної системи ; розкрити їх причини та способи профілактики ; показати вплив захворювань нирок на загальний стан здоров'я людини .

Розвиваюча: створити умови для розвитку інтелектуальних умінь учнів ; уміння аналізувати,порівнювати, узагальнювати, вирішувати проблему,висувати  гіпотези, виділяти головне, робити самостійні висновки ; створити умови для розвитку умінь учнів  ; продовжити формування уміння працювати з підручником і додатковою літературою .

Виховна : виховувати  такі якості, як дисциплінованість, організованість, відпо-відальність;   інтерес до предмета біології .


Міжпредметні зв'язки  : основи здоров'я .

Терміни та поняття : пієлонефрит , гломерулонефрит , сечокам’яна хвороба , уретрит , цистит .
Обладнання :  фотографії , картинки , плакати .
                                                    
                                                             Хід уроку

І. Організаційний етап .
ІІ. Перевірка домашнього завдання .
1. Що таке виділення?
 2. Назвіть основні шляхи виділення.
3. Що таке сечовидільна система?
 4. Назвіть органи сечовидільної системи. 5. Що таке нефрони?
6. Назвіть основні механізми сечоутворення.
7. Яке біологічне значення мають процеси виділення?
 8. Опишіть будову й функції сечовидільної системи
 9. Як будова нефронів взаємопов’язана з їхніми функціями?
10. Яку роль виконують нирки у здійсненні водно-сольового обміну?

ІІІ.   Актуалізація навчальної діяльності .
Інтерактивна методика «Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися»
Учні заповнюють перші дві колонки таблиці
Що знаємо?
Про що хочемо дізнатися?
Про що
дізналися?




ІV.Мотивація навчальної діяльності .
Всесвітній день нирки відзначають з 2006 року кожного другого четверга березня в понад 120 країнах світу. У 2009 році День нирки проводився під девізом: «Зберігай низький тиск!», девіз 2011 року – «Захищаючи нирки, ти захищаєш сер-це», у 2015 році – «Здоров’я нирок для всіх». Мета проведення Дня нирки – підвищення обізнаності населення щодо важливості нирок, а також розповсюдження інформації про те, що хвороби нирок трапляються часто, але є виліковними за ранньої діагностики.

ІV. Вивчення нового матеріалу .




З метою профілактики захворювань органів сечовидільної системи доцільно кожному:
● дотримувати правил особистої гігієни;
● уникати переохолоджень, вчасно лікувати хворі зуби, ангіни;
● споживати солодку та солону їжу в помірній кількості;
● споживати свіжі фрукти й овочі, сухофрукти (курага, родзинки);
● уживати більше морської риби та менше м’яса;
● регулярно спорожнювати сечовий міхур та кишечник;
● вести активний спосіб життя.

VІ. Узагальнення знань учнів
1. Наведіть приклади хвороб органів сечовиділення.
2. Які чинники спричиняють захворювання органів сечовиділення?
3. Обґрунтуйте значення здорового способу життя для профілактики захворю-
вань сечовидільної системи.
4. Як знизити ризик захворювання ?

VІІ.  Підведення підсумків .
Поміркуйте !!!
1.      Ваш друг (ваша подруга) понад норму вживає кухонну сіль.Його (її) постійно застерігають від цього. Чому?
2.      Ваш друг (ваша подруга)мало рухається, більшу частину вільного часу проводить біля комп’ютера або телевізора. Яке захворювання нирок може спричинити такий спосіб життя?

Інтерактивна методика «Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися»
Учні заповнюють перші дві колонки таблиці
Що знаємо?
Про що хочемо дізнатися?
Про що
дізналися?





VІІІ. Домашнє завдання .
§25


0 коммент.:

Загальна кількість переглядів сторінки

Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru

Архів блогу

На платформі Blogger.

Архів ↓