Сценарій свята зустрічі птахів у школі
Мета :

Навчальна : розширити і закріпити знання учнів про птахів, їх поведінку і життя, про роль і місце в природі, про значення в житті людини і в природі; навчити правилам поведінки в природі, вчити замислюватися над наслідками своїх дій; розширювати коло знань про звичаї і обряди українського народу .

Розвиваюча : розвивати інтерес, спостережливість ,  творчі здібності, позитивні риси характеру учнів .

 Виховна : виховувати у дітей дбайливе ставлення до пернатих друзів ; виховувати повагу та любов до народних традицій та звичаїв, формувати почуття національної гідності та самосвідомості.


Обладнання : 
·        Інтерактивне обладнання для демонстрації презентації в програмі Microsoft Office PowerPoint , відео з ютуба .
·        Картки з фотографіями птахів для гри «Пташина зграя»
·        Дипломи для нагородження переможців ( Додаток 1)
·        Дипломи для всіх учасників свята    ( Додаток 1 )

Ведучий 1:Сьогодні весело у нас –                                                                                 Ми пташок зустрічаємо.                                                                                                Усіх, хто в школі є в цей час,   
Ми гаряче вітаємо.

Ведучий 2 : Весною пташка прилетіла
Торкнулась крайчиком крила
Тепліше сонечко загріло -
Земля Воскресла - Ожила 
( Відеоролик Якими традиціями українці зустрічали весну в давнину , https://www.youtube.com/watch?v=u28EOrfRNK8 )

Ведучий 1 : Весна чи не найулюбленіша пора року не тільки дітвори, але й дорослих. З її приходом оживає природа, повертаються з далеких відлітних країв птахи, зодягаються в зелень, квітують дерева й левади, гаї перегукуються голосним пташиним співом...

Ведучий 2 : Перша згадка про проведення свята дня птахів пов'язують з невеликим містечком у Америці під назвою Оіл-Сіті. Саме там, у 1984 році шкільний учитель закликав дітей до охорони пернатих і зробив це у формі свята. Ця ідея була активно підтримана відомої в той час газетою, і проведення свята стало популярним по всій країні. Але проблема захисту птахів вже в той час хвилювала багато розвинені країни. І в 1902 році була підписана міжнародна конвенція, покликана охороняти птахів, корисних для сільського господарства. Чинності вона набула лише в грудні 1905 року, тому першою датою святкування міжнародного дня птахів вважається 1 квітня 1906 року. 
На Русі ж пернатих шанували завжди, і з настанням весни народ вшановував повернення перелітних птахів додому. За народним повір'ями птахи були провісниками весни, і навіть в той час люди не могли не помічати користь, яку ті їм приносили. Тому розорення пташиного гнізда, а вже тим більше вбивство пташки вважалося великим гріхом.


Ведучий 1: Птахи  є особливою групою тваринного світу, багато видів якої  легко побачити, чи  почути їх  спів не тільки в дикій природі, але й в населених пунктах і навіть на власному дворі. Вони приваблюють нашу увагу своїм мелодійним співом, красивим забарвленням, граційним польотом,цікавою поведінкою.
Птахи не тільки прикрашають ліси, поля, луки, парки, сквери. Вони являються справжніми помічниками і друзями людини. Знищуючи велику кількість шкідників сільського  і лісового господарства, вони зберігають для людей врожаї садів, полів, городів.
Від поведінки людей часто залежить їхня доля. Особливо болісно впливає господарська діяльність людини: розорювання земель, осушування боліт, застосування міндобрив і отрутохімікатів, вирубування лісів, викошування трав… Усе це для багатьох птахів – екологічні катастрофи…

Ведучий 2 : Список пернатих, що зникають, поповнюється із сумною сталістю, – з лиця Землі зникло понад 160 їх видів і підвидів. У Європі під загрозою зникнення понад 50% птахів. Нам необхідно зберегти і примножити крилатих друзів, щоб майбутнє покоління бачило їх красу не тільки на картинках книжок, а й у природних умовах рідного краю. Птахи мають велике значення в природі і житті людини. Вони є нашими найкращими друзями, з ними людина стає кращою, внутрішньо красивішою, благороднішою, чистішою. Адже від поведінки людей часто залежить доля пташок – навіть голосна розмова чи просто присутність можуть примусити їх покинути місця, де вони жили не один рік... Не буде місця для гнізда – не з'являться пташенята. Відомо, що через це зникали цілі види. Особливо болісно впливає господарська діяльність людини: розорювання земель, осушування боліт, застосування міндобрив і отрутохімікатів, вирубування лісів, викошування трав. Усе це для багатьох птахів – екологічні катастрофи.

Ведучий 1 : Тож приваблюйте птахів на свої поля, сади, городи, у міські парки, підгодовуйте взимку, влаштовуйте штучні гнізда  і  вони віддячать вам сторицею.

Ведучий 2 : Діти, а давайте ми з вами пограємо . Усі бажаючи запрошуються до сцени .
 Гра «Пташина зграя»
Гравцям роздають картки із зображенням перелітних і неперелітних птахів. Діти повинні якомога швидше «розбитися на дві зграї». Переможе та команда, яка збереться разом і швидше. ( Додаток 2 )

Ведучий 1 : Отже,  у нас є дві команди і ми починаємо .
 Конкурс «Віриш - не віриш».
Я буду зачитувати факти з життя птахів, а ви повинні відповідати, правда, це чи ні. Завдання зрозуміло? ( Під час запитань , на екрані слайди до кожного з птахів )
* У китайських ресторанчиках можна покуштувати гніздо птиці саланган, яке вона робить зі своєї слини. (Так)
* Сокіл-сапсан при ловлі здобичі може розвинути швидкість 300 км / ч. (Так)
* У сов - єдиних з птахів - є вушні раковини. Слух у них в 50 разів гостріше, ніж у людини. (Так)
* Птах Дрімлюга (Козодой) прилітає ночами до стад корів або кіз, щоб поласувати молоком. (Ні, вона харчується мошками)
* Колібрі може літати хвостом вперед ? ( Так )
* У дятла найдовший язик ? ( Так – 15 см. )
*   Оляпка , Пронурок бігає за кормом по дну річки? ( Так )
*  Температура тіла горобця  взимку нижче чим влітку? (Ні , однакова)
*  Слово «археоптерикс» перекладається як Давнє крило? ( Так )
*   Страус не вміє літати ? ( Так )
 * Синиці, що живуть в Німеччині та Англії, розуміють один одного, але не розуміють, що говорять синиці, що живуть в Індії і Афганістані. (Так)
* Оперення птахів, які живуть в клітинах стає яскравішим. (Ні , навпаки)
* Є такий водоплаваючий птах - норець великий . Під час небезпеки на воді , пташенята ховаються в пір'ї на спині матері. ( Так )
* Навесні пінгвіни можуть злітати на висоту до двох метрів. (Ні , вони не літають)
* Пінгвіни можуть плавати зі швидкістю 40 км / ч, обганяючи катера. (Так)

Ведучий 2 : До неоціненних коштовностей фольклору будь-якого народу, а відтак і українського, належать прислів'я та приказки . Вони є узагальненою пам’яттю народу та результатом його спостережень над життям і явищами природи . Багато приказок є і про птахів . Давайте їх пригадаємо . Я буду називати першу частину приказки , а ви – її закінчувати .
Конкурс знавців прислів'їв та приказок
* У всякої пташки свої …. ( замашки )
* Де багато пташок, там нема … ( комашок )
* Рано б пташка запіла , якби киця … ( не з'їла )
     * Ліпше горобець у жмені, як журавель у … ( небі )
           * Хто б дятла знав, якби не його … ( ніс )
           * Журавлі прилетіли — …  ( весну принесли )
           * Кулик — не велик, а … ( все-таки птиця )
           * Ластівка день починає, а соловей … ( його кінчає )
           * Де лелека водиться, там … ( щастя родиться )
           * Не вчи орла літати, а солов'я … ( співати )
           * Сова вдень мовчить, а вночі … ( кричить )
           * Гусь свині  …  (не товариш )

Ведучий 1 :
Гра «Пророцтва оракула»
Як відомо, для того, щоб  бути пророком, треба бути не тільки хорошим психологом, а й добре розбиратися в прикметах. Сподіваюся, що ви знайомі з народними прикметами, пов'язаними з поведінкою птахів. Тоді займемося пророцтвом .
1. Лелека зів'є гніздо на трубі будинку . ( Хазяїна очікує багате життя й щастя)
2. Гуси ховають дзьоби під крило і стоять на одній нозі  . ( До морозу )
3. Кукурікає курка . ( До великого горя )
4. Де водяться голуби . ( Той будинок не горить )
5. Низько летять ластівки . ( Віщують дощ )
6. На вас зверху пташка нагадила? ( Не турбуйтеся - це щаслива прикмета )
7. На порозі співає півень  . ( До приходу довгоочікуваних гостей )
8. Горобцi сидять з розпущеним пiр’ям . ( На дощ )
9. Якщо кури не ховаються вiд дощу . ( Вiн iтиме недовго )
10. Ворони каркають . ( На негоду )

 Ведучий 2 :
Цікаво знати  . А ви знаєте , що   не лише героям, поетам, генералам ставлять у світі пам’ятники, а найзвичайнішим, найбуденнішим для нас – птахам.  ( Презентація Пам'ятники птахам )
Ведучий 1:   Якось на американський штат Массачусетс напало стільки гусені, що навіть учені не могли назвати приблизну кількість. Вона жерла геть усе на своєму шляху. Людям почав загрожувати голодомор, бо впоратися з навалою бридких ненажер не могли. І тут на допомогу їм прийшли славні горобчики. Вони досить швидко начисто з'їли  навалу ненажер.
Саме за цей «геройський» вчинок вдячні мешканці міста Бостон і поставили в головному парку пам’ятник звичайнісінькому горобцю!...

Ведучий 2:    На підводному човні були пошкоджені система підйому і зв'язку. За допомогою спеціального апарату був випущений на волю голуб , щоб доставити повідомлення про аварію. Незабаром екіпаж був урятований. Птаха нагородили ви­щою військовою нагородою й навічно зараху­вали до екіпажу човна. Це відбулося 1942 р. в Англії. Птаху було споруджено пам'ятник.

Ведучий 1:    Під час війни в місті люди помирали з голоду. Коли вони на кріпосній стіні виставили півня, ворог вирішив, що в місті ще багато продоволь­ства, і зняли облогу. Це відбулося в Німеччині в XVI ст. Вдячні люди поставили пам'ятник птахові.

Ведучий 2 :
Конкурс «Четвертий зайвий»
Кожна команда отримає зараз по дві картки з назвами чотирьох птахів. Троє з цих птахів   об'єднані якимось загальними ознаками, а одна зайва. Яка саме, визначати вам. Не забудьте викреслити її зі списку.

Ведучий 1: Доки нащі команди працюють , гра для глядачів і вболівальників.
Загадки про птахів
1.Жовтогруді щебетушки
мають чорні капелюшки,
сірі лапки, білі щічки, називаються … (синички).
2. Вірно людям я служу,
Їм дерева стережу.
Дзьоб міцний і гострий маю,
Шкідників їм добуваю. (Дятел )
3. Як щось гарно заблищить,
 Так вона туди й летить…
 У гніздо несе оздоби,
Все красуні до вподоби! (Сорока)
4. Що це за сіренька пташка?
Ловить гусінь і комашок,
Цвірінчить вона, стрибає,
В теплий край не відлітає.
Цей маленький жвавий хлопчик Називається … (горобчик).
5. Вранці вийду я із хати,
Щоб пташок нагодувати,
 Як матуся, вони ніжні,
Чорні, сірі, білосніжні, Сиві, світло-голубі…
Це туркочуть… (голуби).
6. По асфальту чимчикує,
 Із людьми про щось воркує…
Сизокрилий, добрий птах,
 Знається він на листах! (Голуб)
7. У долині цілий день
Він співа дзвінких пісень.
Як верба і як калина,
Птах цей — символ України.
Тішить піснею людей Гарна пташка — …(соловей).

Ведучий 1. А зараз до вашої уваги відео презентація на тему «Птахи Червоної книги»   Презентація на тему «Птахи Червоної книги».
Підведення підсумків . Нагородження переможців .

Ведучий 2. Ось і підійшло до завершення наше свято, сподіваюсь, що ви почули багато цікавої і корисної інформації, яка вам знадобиться у житті в гармонії з природою.  Ми хочемо щоб по дорозі в школу і додому, ви не тільки розмовляли один з одним, але і звертали увагу на навколишню природу, побачивши птахів, поспостерігали б за їх поведінкою і в майбутньому не забували, що птахи потребують нашої допомоги і захисту.

Потім усі йдуть розвішувати шпаківні і дуплянки .




Оповідання про весну Автор: Василь Скуратівський  
http://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-ptahiv-ukrayinskoyu-movoyu/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

0 коммент.:

Загальна кількість переглядів сторінки

Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru

Архів блогу

На платформі Blogger.

Архів ↓