Урок №24                 Біологія 8 клас                                                                                                                          
Тема : Перша допомога при кровотечах . Серцево – судинні захворювання та їх профілактика .

Мета :

Навчальна:  Ознайомити учнів з видами кровотеч , основами надання першої допомоги при них , захворюваннями серцево – судинної системи , причинами їх виникнення , симптомами та способами профілактики ; розкрити анатомо – фізіологічні механізми , що лежать в основі першої допомоги при кровотечах .

Розвиваюча: створити умови для розвитку інтелектуальних умінь учнів ; уміння аналізувати,порівнювати, узагальнювати, вирішувати проблему,висувати  гіпотези, виділяти головне, робити самостійні висновки ; створити умови для розвитку умінь учнів  ; продовжити формування уміння працювати з підручником і додатковою літературою .

Виховна : виховувати  такі якості, як дисциплінованість, організованість, відпо-відальність;   інтерес до предмета біології .


Міжпредметні зв'язки  : основи здоров'я , Захист вітчизни , історія , екологія .

Терміни та поняття : капілярна , венозна та артеріальна кровотечі , аритмія , дистонія , інфаркт , інсульт , атеросклероз , тромбофлебіт .

Обладнання :  фотографії , картинки , плакати .
                                                   
                                                              Хід уроку
І. Організаційний етап .

ІІ. Перевірка домашнього завдання .
1. Яке значення має кровоносна система?
2. Чим можна пояснити різницю в особливостях будови різних типів судин?
3. Які функції виконують артерії?
4.  Які функції виконують капіляри?
5. Які функції виконують вени?
6. Яку функцію у венах виконують клапани?
7. Які ви знаєте кола кровообігу ?
8. Порівняйте особливості будови та функції великого та малого кіл кровообігу.

ІІІ.   Актуалізація навчальної діяльності .
Інтерактивна методика «Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися»
Учні заповнюють перші дві колонки таблиці
Що знаємо?
Про що хочемо дізнатися?
Про що
дізналися?




ІV .Мотивація навчальної діяльності .
Для приготування страв найкраще використовувати оливкову олію (містить 57 % насичених жирних кислот, які є стійкими до високих температур). Смаження на соняшниковій олії спричиняє утворення шкідливих речовин. Вони підвищують ризик виникнення стенокардії, діабету тощо, тому краще не використовувати соняшникову олію для смаження, її корисно вживати із салатами.
Французьким кардіохірургам та інженерам вдалося створити штучне серце, що б’ється, як живе. Воно регулює за допомогою електронних сенсорів серцевий ритм і потік крові. Серце виготовлене зі спеціальних матеріалів, що запобігають його відторгненню імунною системою та формуванню тромбів. Висловите своє ставлення до розв’язання проблем лікування хвороб системи кровообігу за до-помогою штучного серця.

V. Вивчення нового матеріалу .
                                       Види кровотеч
1.Капілярна
2.Венозна – кров темного кольору  (джгут накладають нижче від місця крововиливу)
3. Артеріальна - яскраво-червоне забарвлення крові, що виривається з рани фонтаном
А)накласти джгут вище від місця крововиливу ,
Б) під нього  підкласти якусь тканину ,  
В)прикріпити записку ( 1,5-2 години , а взимку на 1 годину )
4. Внутрішня - людина блідне, виступає липкий холодний піт, дихання стає поверхневим, пульс частішає і слабне .
                                 
                                     Хвороби серцево – судинної системи
М.М.Амосов – Український вчений кардіохірург .
1.Інфаркт міокарда - омертвіння ділянки міокарда
2. Інсульт - крововилив у мозок
3. Атеросклероз – іржа життя ( осідає холестерин на артеріях)
4. Варикозне розширення вен
                          
                                   Профілактика серцево-судинних хвороб
● рухливий спосіб життя (щоденні фізичні навантаження);
● раціональне харчування;
● уникнення шкідливих звичок;
● психоемоційне розвантаження та релаксація (сауна, масаж тощо);
● систематичне вимірювання та контроль артеріального тиску.

VІ. Узагальнення знань учнів
1. Які типи кровотеч вам відомі, як їх розрізнити?
 2. Поясніть послідовність дій надання першої допомоги під час кровотеч: а) капілярній; б) венозній; в) артеріальній; г) внутрішній.
3. Назвіть причини виникнення серцево-судинних хвороб.
4. Чому за порушення кровообігу виникають хвороби серцево-судинної системи?
5. Які причини виникнення інфаркту міокарда?
6. Які хвороби судин вам відомі?
7. У чому полягає профілактика серцево-судинних хвороб?
8. Складіть освітню профілактичну програму для своїх однолітків з підвищеним артеріальним тиском, спрямовану на подолання ризику розвитку серцево-судинних хвороб.

VІІ.  Підведення підсумків .
Поміркуйте !!!
1.       На ринку слабоалкогольних напоїв поширений молодіжний напій, який «рятує від фантазійно-емоційної недостатності». Для його просування створені рекламні ролики, які акцентують увагу на тому, що напій — не просто чергова так звана «слабоалкоголка» зі смаком апельсина чи кактуса, а ще й засіб для поліпшення настрою.
Висловте аргументоване ставлення до цієї реклами та інших рекламних проектів щодо слабоалкогольних чи безалкогольних «енергетичних» напоїв.
Інтерактивна методика «Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися»
Учні заповнюють перші дві колонки таблиці
Що знаємо?
Про що хочемо дізнатися?
Про що
дізналися?




VІІІ. Домашнє завдання .
§23

0 коммент.:

Загальна кількість переглядів сторінки

Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru

Архів блогу

На платформі Blogger.

Архів ↓