Урок №39 Біологія 8 клас
Тема : Головний мозок людини : стовбурова частина ,
мозочок . Лабораторне дослідження : Вивчення будови спинного та головного мозку
людини .
Мета :
Навчальна : Ознайомити учнів з
особливостями зовнішньої та внутрішньої будови головного мозку , спираючись на
знання про головний мозок тварин , зокрема ссавців ; схарактеризувати його
відділи ; розкрити взаємозв’язок між будовою та функціями головного мозку .
Розвиваюча : створити умови для розвитку
інтелектуальних умінь учнів ;
уміння аналізувати,порівнювати, узагальнювати, вирішувати проблему,
висувати
гіпотези, виділяти головне,
робити самостійні висновки ; створити умови для розвитку умінь учнів ; продовжити формування уміння працювати з
підручником і додатковою літературою .
Виховна : виховувати такі якості, як дисциплінованість,
організованість, відпо-відальність;
інтерес до предмета біології .
Міжпредметні зв'язки :
основи здоров'я .
Терміни та поняття : спинний мозок ,
спинномозковий канал , вставні нейрони , рефлекторна та провідникова функції
спинного мозку .
Обладнання : малюнки підручника , таблиця
будова скелета ссавців .
Хід уроку .
І . Організаційний
етап .
ІІ. Перевірка
домашнього завдання .
1. Яку форму й розміри має спинний мозок?
2. Які оболонки вкривають спинний мозок?
3. Скільки пар спинномозкових нервів є в людини?
4. Які функції виконує спинний мозок?
ІІІ. Актуалізація
навчальних знань .
Інтерактивна методика «Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися»
Учні
заповнюють перші дві колонки таблиці
Що знаємо?
|
Про що
хочемо дізнатися?
|
Про що
дізналися?
|
IV . Мотивація навчальної діяльності .
-
Мозок
на 80 % складається з води.
-
Людський
мозок складається з 10 мільярдів нервових клітин і має здатність
запам’ятовувати 86 мільйонів одиниць інформації.
-
У
головному мозку людини відбувається за одну секунду 100 000 хімічних реакцій.
-
Починаючи
із тридцятого року життя в людини щодня гине 30–50 тисяч нервових клітин,
зменшуються основні розміри мозку. У чоловіків маса мозку максимальна у 20–29
років, у жінок — у 15–19.
V
. Вивчення нового матеріалу .
-
Назвати
відділи нервової системи ?
-
Що
відноситься до ЦНС ?
-
Скільки
черепно-мозкових нервів відходить від мозку ?
-
Які
оболонки вкривають спинний мозок ?
Маса головного мозку людиноподібних мавп становить у
середньому: у шимпанзе – 420 г, горили – 500 г. У таких велетнів, як індійський
слон чи синій кит, вона значно більша – відповідно 5000 г та 7000 г. Маса
головного мозку в різних людей може істотно відрізнятись, однак це не впливає
на їхні інтелектуальні здібності. Наприклад, мозок видатного вченого-хіміка
Дмитра Менделєєва важив 1571 г, а поета Джорджа Байрона – 2238 г.
1.Є біла і сіра
речовина .
- Що таке біла і сіра речовина ?
2. Є чотири
шлуночки які заповнені ліквором (100–150 мл ) .
3. Три оболонки .
Відділи головного
мозку
1.Стовбур мозку
А) Довгастий мозок
- Регулює дихання, травлення й обмін речовин, рухові та захисні рефлекси.
Забезпечує зв’язок спинного й головного мозку.
У довгастому мозку, як і в інших відділах стовбура
головного мозку, розташована ретикулярна формація – дифузне скупчення нервових
клітин різного виду і розміру з довгими та дуже розгалуженими короткими
відростками. Ретикулярна формація тягнеться від спинного мозку через стовбурову
частину і далі – до переднього мозку, зв’язуючи їх між собою. Через неї
«просіюється» вся інформація, що має надійти до півкуль кінцевого мозку.
Ретикулярна формація відіграє важливу роль у регуляції збудливості й тонусу
всіх відділів центральної нервової системи.
Б) Міст - регулює
рефлекторну діяльність органів смаку та слуху, слинних і сльозових залоз,
окорухових, жувальних та мімічних м’язів обличчя , проходять провідні шляхи, що
несуть імпульси у висхідному та низхідному напрямках
В) Середній мозок
(складається з ніжок мозку та чотиригорбкового тіла )- бере участь у регуляції рухів і пози, м’язового
тонусу, станів неспання і сну, виникнення емоцій .
2. Мозочок (складається
із двох півкуль, зв’язаних між собою
черв’яком ) - координація рухів .
3. Проміжний мозок
.
VІ . Узагальнення знань учнів
.
Лабораторне
дослідження : Вивчення будови спинного та головного мозку людини .
VI І. Підведення підсумків .
Поміркуйте !!!
1. Чому довгастий мозок називають «великою дорогою»? Чому
його пошкодження небезпечне для життя? 2. Чим можна пояснити, що довгастий
мозок, міст і середній мозок, крім рефлекторної, мають ще й провідникову функцію,
а мозочок – переважно рефлекторну?
Інтерактивна
методика «Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися»
Учні
заповнюють третю колонку таблиці
Що
знаємо?
|
Про
що хочемо дізнатися?
|
Про
що
дізналися?
|
V
. Повідомлення
домашнього завдання
§39
Ярлыки:
Конспекти 8 клас
Загальна кількість переглядів сторінки
Навігація ↓
- Вікторини (2)
- Земноводні (4)
- Календарне планування (6)
- Конспекти 6 клас (28)
- Конспекти 7 клас (18)
- Конспекти 8 клас (14)
- Міні-проекти (5)
- Плазуни (1)
- Презентації (5)
- Ссавці (11)
- Цікава біологія (2)
Архів блогу
-
▼
2017
(19)
-
▼
лютого
(19)
- Червонокнижні птахи
- Пам'ятники птахам
- Свято зустрічі птахів.Різноманітність птахів
- Сценарій свята зустрічі птахів у школі
- Будова та функції кровоносних судин . Рух крові по...
- Перша допомога при кровотечах . Серцево – судинні ...
- Виділення кінцевих продуктів метаболізму – важливи...
- Зорова сенсорна система людини . Лабораторне дослі...
- Загальна характеристика сенсорних систем організму...
- Захворювання органів сечовидільної системи та проф...
- Будова шкіри та її функції
- Головний мозок людини : стовбурова частина , мозоч...
- Робота м'язів та причини їхньої втоми . Лабораторн...
- Будова і функції скелетних м'язів
- Будова нервової ситеми людини . Центральна і периф...
- Переможці паралельного світу
- Соматична та вегетативна нервова система
- Профілактика захворювань нервової системи
- Організм людини як біологічна система
-
▼
лютого
(19)
На платформі Blogger.
0 коммент.:
Дописати коментар