Урок №42                                                         Біологія 8 клас                                                                              
Тема : Профілактика захворювань нервової системи .

Мета :

Навчальна : ознайомити учнів з найбільш поширеними захворюваннями нервової системи та іншими факторами , які порушують її роботу ; розкрити їх симптоми , наслідки та способи профілактики ; поглибити знання про значення нервової системи для людини .

Розвиваюча : створити умови для розвитку інтелектуальних умінь учнів ; уміння аналізувати,порівнювати, узагальнювати, вирішувати проблему, висувати  гіпотези, виділяти головне, робити самостійні висновки ; створити умови для розвитку умінь учнів  ; продовжити формування уміння працювати з підручником і додатковою літературою .

Виховна :  виховувати  такі якості, як дисциплінованість, організованість, відпо-відальність;   інтерес до предмета біології .

Міжпредметні зв'язки  : основи здоров'я , природознавство , історія .

Терміни та поняття : неврастенія , істерія , психастенія , неврози , психози .

Обладнання : малюнки підручника .
                                      
                                      Хід уроку .

І . Організаційний етап .

ІІ. Перевірка домашнього завдання .
1. Яка роль вегетативної нервової системи в організмі людини?
2. З яких частин складається автономна нервова система?
3. Які функції виконує симпатична система?
4. Які функції виконує парасимпатична система?

ІІІ. Актуалізація навчальних знань .
Інтерактивна методика «Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися»
Учні заповнюють перші дві колонки таблиці
Що знаємо?
Про що хочемо дізнатися?
Про що
дізналися?




IV . Мотивація навчальної діяльності .
«Усі хвороби від нервів» , «Хворобу легше попередити , аніж вилікувати» - ці вислови стали майже крилатими . Чи відповідає це дійсності , від чого залежить здоров'я самої нервової системи ?

V . Вивчення нового матеріалу .
Причинами порушень нервової системи можуть бути різноманітні зовнішні та внутрішні чинники.
Зовнішні чинники — це травми (удари та поранення), ураження електричним струмом, надмірне перегрівання або переохолодження організму, інфекції та отрути, а також перевтома й шкідливі звички.
Внутрішні чинники — це розлади кровопостачання ділянки нервової системи та пов’язані з ними кисневе й білкове «голодування», дефіцит вітамінів, запальні процеси тощо.
-         Розповідь як алкоголь впливає на білок .
Пріони – білкові молекули , які зазнали певних змін .
Розсіяний склероз( унаслідок ураження мієлінової оболонки нервового волокна розвивається) - Ознаками цього захворювання можуть бути оніміння, слабкість і спазми у м’язах, біль під час рухів, порушення координації та рівноваги, проблеми з ковтанням, зором, мовленням.
Інсульт - крововилив у головному мозку .



VІ . Узагальнення знань учнів .
1. Наведіть приклади зовнішніх і внутрішніх чинників, що порушують роботу нервової системи?
2. Як впливають на нервову систему шкідливі звички?
3. Які захворювання нервової системи належать до інфекційних?
4. Схарактеризуйте головні засоби профілактики захворювань нервової системи.
5. Як відбувається зараження сказом?
 6. Які тварини поширюють збудників правця?
7. Чим небезпечний поліомієліт?
8. Сформулюйте поради для запобігання інсультам.
9. Якого догляду потребують люди, що перенесли інсульт?
10. Складіть пам’ятку рекомендацію щодо поведінки під час відвідування місць, де можуть бути кліщі, з метою запобігання кліщовому енцефаліту. Поясніть її зміст.

VI І. Підведення підсумків .
Рослини — «друзі» нервової системи. Броколі протидіє стресам. Брюссельська капуста сприяє правильному розвитку нервової системи та зменшенню ризику вроджених вад у дітей.                                                                             Цвітна капуста допомагає виводити токсини з організму.                                            Зелений горошок покращує розумову діяльність.                                                 Кукурудза захищає організм від розладів роботи нервової системи, пов’язаних зі старінням.                                                                                              Картопля та вишня знижують ризик тромбоутворення і запобігають інсультам.                                                                                                                         Слива усуває безсоння, покращує настрій.                                                                Мигдаль активізує пам’ять.                                                                                        Яблука знімають втому мозку.

Інтерактивна методика «Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися»
Учні заповнюють третю  колонку таблиці
Що знаємо?
Про що хочемо дізнатися?
Про що
дізналися?





VІІІ . Повідомлення домашнього завдання

§40

0 коммент.:

Загальна кількість переглядів сторінки

Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru

Архів блогу

На платформі Blogger.

Архів ↓