Урок №19                                                                                                          Біологія 6 клас
Тема :  Бактерії – будова та процеси життєдіяльності .

Мета :
Навчальна : Ознайомити учнів з найдавнішою групою живих істот – бактеріями ; розкрити особливості будови та процесів життєдіяльності , розмноження і розповсюдження бактерій .

Розвиваюча :  розвивати пізнавальну активність учнів , уміння аналізувати факти, розвивати навички правил особистої гігієни , розвивати пам’ять, увагу, спостережливість.

Виховна : виховувати любов і бережливе ставлення до живих організмів ,   екологічне і естетичне виховання учнів , виховувати у учнів любов до предмета біології .


Міжпредметні зв'язки  : історія ,   природознавство , географія

Терміни і поняття : бактерії , прокаріоти , еукаріоти , ціанобактерії , бульбочкові бактерії .

Обладнання : мікроскоп ,  ілюстрації , таблиці .
                              Хід уроку
І. Організаційний етап .
ІІ. Перевірка домашнього завдання .
1.Робота по карточкам ( 3 дитини )
2. Робота з тестами ( завдання за перший розділ , одна дитина )
3. У яких галузях виробництва людина використовує дріжджі ?
4. Якої шкоди людині завдають дріжджі ?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності .

Бактерії дуже довго живуть на планеті — 3,5 млрд років. Коли вони з'явились, на Землі не було ні людей, ні тварин, ні рослин . Але зараз  згідно з дослідженням Медичного інституту Говарда Хьюза, в кожному з нас живе від одного до двох і більше кілограмів живих бактерій!  

Мікробів в нашому організмі більше, ніж клітин. Хоча вчені не можуть точно встановити кількість мікробів на нашому тілі, за приблизними підрахунками в нашому організмі в 10 разів більше бактерій, ніж клітин. У міру розвитку людини, розвинулися і ці мікроби. Більше 1 мільярда бактерій на квадратний сантиметр знаходяться на нашій шкірі.

Мікроби в людині з’являються після народження. При такій великій кількості бактерій, здається природним припущення, що ми мабуть з ними народжуємося. Однак це не так. Люди народжуються без бактерій і отримують їх у перші кілька років життя.

Корисні і шкідливі бактерії. Можливо, ви знаєте, що деякі бактерії можуть викликати хворобу, в той час як інші підтримують здоров’я і захищають нас від інфекцій. Але іноді одна і та ж бактерія може бути як шкідливою, так і корисною.

IV. Вивчення нового матеріалу .
-         Пригадайте будову клітини
-         Які функції виконує ядро ?
-         Назвати царства живої природи

                            



                                                
                                               Будова бактерій

1.Відсутнє ядро
2. Відсутні мітохондрії , хлоропласти , вакуолі .
3. Один або багато джгутиків .
4. Розмножуються поділом навпіл або брунькуванням ( за 20-30 хвилин )
5. Бульбочкові бактерії вбирають з повітря азот .
6. Є бактерії здатні до фотосинтезу , інші споживають готову їжу
7. Утворюють цисту або спору .

                                     Цианобактерії
1.Здатні до фотосинтезу
2. Вкриті слизом

3. Блакитно – зеленого кольору


V . Узагальнення знань учнів.














VI. Підведення підсумків .
Рефлексія
Чому ціанобактерії не можна віднести до водоростей ?

VII. Повідомлення домашнього завдання
§17

0 коммент.:

Загальна кількість переглядів сторінки

Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru

Архів блогу

На платформі Blogger.

Архів ↓