Урок №10                                                                                                                                  Біологія 6 клас
                                                                                                                                                   









Тема : Основні органели клітини .
Мета :
Навчальна :  поглибити знання учнів про будову   клітинних структур , визначити функцію кожної органели в житті клітини , сформувати уявлення про клітину як цілісну живу систему , навчитися розпізнавати органели за зовнішніми ознаками .
Розвиваюча : продовжити розвивати у учнів інтерес до біологічної науки , логічне мислення , вміння аналізувати матеріал , виділяти основне , розвивати різні види пам'яті .

Виховна : формувати у учнів бережливе відношення до всього живого на нашій планеті , уявлення про унікальність кожного організму ,  здійснювати екологічне виховання .


Міжпредметні зв'язки  : історія ,   природознавство , географія , фізика .

Терміни і поняття : мітохондрії , хлоропласти , вакуолі .

Обладнання : мікроскоп , мікропрепарати , таблиці , презентація .
                                              
                                                       Хід уроку
І. Організаційний етап .

ІІ. Перевірка домашнього завдання .

Біологічний диктант .
1.Хто відкрив клітинну теорію ? ( Шван , Шлейден )
2. Як називається трубка мікроскопа , яка з’єднує окуляр і об’єктив ? ( тубус )
3. Як називається внутрішній вміст клітини за винятком ядра ? ( цитоплазма )
4. Хто відкрив клітину ? ( Р.Гук )
5. Яка структура клітини  захищає , забезпечує взаємозв’язок між клітинами і виконує транспортну функцію ?  ( оболонка )
6. Види мікроскопів . ( електронний і світловий )
7. До якої групи речовин відносяться білки , ліпіди і вуглеводи ? ( органічні )
8. Як називається найменша жива система , яка може здійснювати життєві функції у рослин , тварин , грибів і бактерій . ( клітина )
9. Яка структура клітини виконує функцію клітинного скелету , внутрішнього середовища і транспорт речовин . ( цитоплазма )
10. Записати вченого який створив власний мікроскоп і відкрив одноклітинні організми. ( Левенгук )
11. У якому році була відкрита клітинна теорія ? ( 1839 )
12.  Чим   об’єкт дослідження у мікроскопі наближають до об’єкта або віддаляють від нього ? ( гвинти )

ІІІ. Мотивація
К.А.Тимірязєв сказав : "Дайте самому кращому кухареві скільки завгодно свіжого повітря, скільки завгодно сонячного світла і цілу річку чистої води і попросіть, щоб з усього цього він приготував Вам цукор, крохмаль, жири і зерно, - він вирішить, що ви над ним смієтеся. Але те, що здається абсолютно фантастичним людині, безперешкодно відбувається в зеленому листі рослин "                                                                    Що ж є у рослини чого немає у людини ?
IV. Вивчення нового матеріалу .
Ми продовжуємо нашу подорож і внутрішній світ клітини і сьогодні ознайомимось з мітохондріями , пластидами , вакуолями , ЕПС , рибосомами .
                                            Мітохондрії
1.Дають клітині енергію .
2. Кількість від 1 до 100 000 в клітині
                                                 

     
1.Відсутні у грибів і тварин       1.Відсутній хлорофіл            1.Відсутній хлорофіл
2.Містять хлорофіл – зеленого   2.Колір – жовтий ,                 2. Колір - безбарвний                                                                               кольору                                         червоний , фіолетовий          3. Запасають білки ,
3. Ф-ція фотосинтез                                                                      вуглеводи , олію
4. Утворення енергії
Під час складання схеми учні відповідають на запитання
-         Які типи живлення є у природі ?
-         Який тип живлення у рослин ?
-         Що їдять рослини ?
-         Чому тварини не здатні до фотосинтезу ?
-         Чи іде фотосинтез у квітках рослин ? Чому ?
-         Наведіть приклади рослин у яких жовти , червоні , фіолетові хромопласти.
-         Наведіть приклади рослин у яких є лейкопласти  .
-         Чи можуть пластиди з одного виду перетворюватися на інший ?


-         Поясніть схему ?
                                             Вакуолі
1.Заповнені клітинним соком .
2.  У тварин відсутні
3. Ф-ція : форма клітини ,
 накопичення поживних речовин ,
накопичення непотрібних речовин
                                         Рибосоми
1.Утворюють білки
                                          Комплекс Гольджі
1.Накопичння , зміна і транспорт речовин

V. Узагальнення знань учнів .


1.Під час посухи з плодів які потрапляють на консервні заводи ,  отримують мало соку . Поясніть причину .
2. Чому при руйнування клітин м'якоті кавуна витікає солодкий сік , м'якоті лимону – кислий , а клітин кульбаби – молочний ?
VI. Підведення підсумків .
К.А.Тимірязєв сказав : "Дайте самому кращому кухареві скільки завгодно свіжого повітря, скільки завгодно сонячного світла і цілу річку чистої води і попросіть, щоб з усього цього він приготував Вам цукор, крохмаль, жири і зерно, - він вирішить, що ви над ним смієтеся. Але те, що здається абсолютно фантастичним людині, безперешкодно відбувається в зеленому листі рослин "                                                                    Що ж є у рослини чого немає у людини і тварин ?
VII. Повідомлення домашнього завдання .

0 коммент.:

Загальна кількість переглядів сторінки

Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru

Архів блогу

На платформі Blogger.

Архів ↓