Урок №10                                                                                                                        Біологія 7 клас

Тема : Клас Павукоподібні .

Мета :

Навчальна : Познайомити учнів з характерними ознаками класу павукоподібні , показати особливості зовнішньої будови , пов’язані з середовищем перебування  ; показати роль павукоподібних в природі та житті людини .

Розвиваюча : розвивати   мислення , спостережливість , вміння роботи з натуральними об’єктами ; вміння порівнювати, узагальнювати , розвивати систематичність і послідовність мислення.

Виховна : виховувати  такі якості, як дисциплінованість, організованість, відпо-відальність; любов до природи , бажання оберігати її красу ,  інтерес до предмета біології .

Міжпредметні зв'язки  :   природознавство , географія , фізика , світова література .

Терміни та поняття: Зовнішнє (позакишкове) травлення, легеневий мішок, мальгіпігієві судини, ногощупальця, павутина, павутинна бородавка, павутинна залоза, просте око, трахеї, хеліцери.

Обладнання : таблиці , малюнки , вологі препарати , муляжі , опудала .
                                         
                                               Хід уроку
І. Організаційний момент
  (Перевірка необхідного на урок)
ІІ. Перевірка домашнього завдання .
1.Робота по карточкам .
2. Робота з систематикою .
3. Назвати загальні ознаки Членистоногих .
4. Яка будова Річкового рака ?
5. Назвати представників ракоподібних .

ІІІ. Актуалізація навчальної діяльності .
Інтерактивна методика «Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися»
Учні заповнюють перші дві колонки таблиці
Що знаємо?
Про що хочемо дізнатися?
Про що
дізналися?




IV.Мотивація навчальної діяльності .
Павукоподібні — це восьминогі наземні членистоногі, переважно хижаки, що мають хеліцери —отруйні органи захоплення й убивання здобичі. Багато павукоподібних здатні до плетіння павутини. До цієї групи належать павуки, скорпіони, косарики, кліщі.

V. Вивчення нового матеріалу .
                Загальні ознаки павукоподібних
1.Тіло поділене на голово груди і черевце .
- Які відділи тіла у ракоподібних ?
2.Вусики відсутні .
- Скільки вусиків у ракоподібних ?
- Яке значення вусиків ракоподібних ?
3. 4 пари простих очей .
- Які очі у ракоподібних ?
4. Чотири пари ходильних ніжок з кігтиками .
- Скільки ходильних ніжок у ракоподібних ?
5. Захоплюють і убивають здобич хеліцерами .
6. На черевці є павутинні бородавки .
(Роль павутини в житті павуків важко переоцінити. Павутина допомагає їм у полюванні; за її допомогою тварини влаштовують своє житло; важлива роль павутини і в захисті яєць тощо; за її допомогою розселюються молоді павучки.
Павутина – надзвичайно міцний природний матеріал, утворений з білків. Нитка павутини вдвічі міцніша за стальний дріт такого самого діаметра. Уявіть собі: для того щоб розірвати нитку павутини діаметром 1 мм, треба докласти зусилля у 240–260 кг! Для порівняння: щоб розірвати таку саму нитку, виготовлену з природного шовку, зусиль потрібно докласти в 4–6 разів менше.)
7. Тіло вкрите кутикулою і воском . ( проти випаровування води )
8. Позакишкове травлення .
9. Видільна система : мальпігієві судини .
10. Органи дихання : трахеї і легеневі мішки у черевці .
11. Роздільностатеві , розвиток прямий .
                           Представники
1.Тарантул
2.Каракурт ( отрута самки у 15 разів сильніша за отруту гримучої змії )
Розповідь про першу допомогу під час укусу каракурта .
3. Павук – сріблянка
4. Кліщі
А) Іксодові кліщі – енцефаліт
Б) Коростяний свербун – короста
В) Залозниця вугрова – вугри
Г) Панцирні – ґрунтоутворення
5. Скорпіони

VI . Узагальнення знань учнів .
1.Які характерні ознаки зовнішньої будови павукоподібних ви знаєте?
 2. Навіщо павук плете павутину?
3. Яких небезпечних для людини павуків нашої фауни ви знаєте?
4. Які основні відмінності у внутрішній будові павука-хрестовика і річкового рака?
5. Яке значення павуків і кліщів у природі та житті людини?
6. Хто із цих тварин – павук, а хто – мурашка? ( показати фотографії , а учні повинні визначити )

VII. Підсумок уроку
Інтерактивна методика «Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися»
Учні заповнюють перші дві колонки таблиці
Що знаємо?
Про що хочемо дізнатися?
Про що
дізналися?





VІІІ. Домашнє завдання

0 коммент.:

Загальна кількість переглядів сторінки

Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru
На платформі Blogger.

Архів ↓