Урок №19                                                                                     Біологія 7 клас

Тема : Загальна характеристика хордових .

Мета :

Навчальна : Ознайомити учнів з основними ознаками хордових , розкрити особливості їх організації , різноманітність видів та широке розповсюдження на Землі ; познайомити з їх класифікацією .

Розвиваюча : розвивати   мислення , спостережливість , вміння роботи з натуральними об’єктами ; вміння порівнювати, узагальнювати , розвивати систематичність і послідовність мислення.

Виховна : виховувати  такі якості, як дисциплінованість, організованість, відпо-відальність; любов до природи , бажання оберігати її красу ,  інтерес до предмета біології .



Міжпредметні зв'язки  :   природознавство , географія .

Терміни та поняття: хорда , хребет , зяброві щилини , клоака .

Обладнання : таблиці , малюнки , вологі препарати .
                                          Хід уроку
І. Організаційний момент
  (Перевірка необхідного на урок)

ІІ. Актуалізація навчальної діяльності .
Інтерактивна методика «Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися»
Учні заповнюють перші дві колонки таблиці
Що знаємо?
Про що хочемо дізнатися?
Про що
дізналися?





IІІ. Мотивація навчальної діяльності .
Важко уявити , що крихітна істота розміром з сірникову коробочку , у якої навіть голови немає , так само як і людина належить до типу Хордові ! Що ж у нас спільного ?

ІV. Вивчення нового матеріалу .
-         Назвіть типи безхребетних тварин , які ми вивчили ?
                    Загальні ознаки хордових
1.Наявність хорди .
2. Центральна нервова система – у вигляді нервової трубки .
3. Є зяброві щилини .
4. Кровоносна система замкнена .
                                            Тип Хордові
Відгадайте загадки .
У воді вона живе, немає дзьоба, а клює.

1.Клас Хрящові риби .
2. Клас Кісткові риби .
Що то воно: у воді водиться,
З хвостом родиться,
А як виростає,
Хвіст відпадає?
(Жаба)
3. Клас Земноводні .
В’ється стрічка невеличка
де пісочок, де травичка.
Ви її не зачіпайте,
стороною оминайте. (Змія)
4. Клас Плазуни .
Уночі гуляє,
А вдень спочиває,
Має круглі очі,
Бачить серед ночі.
(Сова)
Хто гнізда свого не має,
Яйця іншим підкладає,
А у лісі в холодку
Все кує, мудруля,
Хто вона?
(Зозуля)
5. Клас Птахи .
Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг,
Позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни,
А проспав аж до весни.
(Ведмідь)
Дуже товсті ноги маю,
Тихо їх переставляю.
Височезний я на зріст,
Біля рота маю хвіст!
(Слон)
6. Клас Ссавці .

V . Узагальнення знань учнів .
1.Дайте загальну характеристику представникам типу Хордові .
2. В яких середовищах існування розповсюджені хордові ?

VI. Підсумок уроку
Подумайте !!!
 Виберіть з перелічених тварин тих , предки яких виникли у водному середовиці й ніколи його не залишали , і тих , чиї предки повернулися до життя у водне середовище : морські змії , крокодили , морські черепахи , риби , дельфіни . Відповідь обґрунтуйте .

Інтерактивна методика «Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися»
Учні заповнюють перші дві колонки таблиці
Що знаємо?
Про що хочемо дізнатися?
Про що
дізналися?





VІІ. Домашнє завдання

0 коммент.:

Загальна кількість переглядів сторінки

Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru