Тема : Амфібії .
Мета :
Навчальна : розкрити особливості будови та життєдіяльності земноводних як перших
наземних хребетних , підвести учнів до висновку про складність організації
земноводних у порівнянні з рибами , продовжити формувати вміння порівнювати ,
робити висновок на основі порівнянь . Розглянути різноманітність амфібій .
Розвиваюча : розвивати мислення ,
спостережливість , вміння роботи з натуральними об’єктами ; вміння порівнювати,
узагальнювати , розвивати систематичність і послідовність мислення.
Виховна :
виховувати такі якості, як
дисциплінованість, організованість, відпо-відальність; любов до природи ,
бажання оберігати її красу , інтерес до
предмета біології .
Міжпредметні зв'язки
: природознавство , географія .
Терміни та поняття: пуголовок , резонатори .
Обладнання : таблиці , фотографії , вологі препарати .
Хід
уроку
І. Організаційний
момент
(Перевірка необхідного на урок)
ІІ. Перевірка
домашнього завдання
Біологічний диктант
1.Друга назва
колючої акули . ( катран )
2. Яка риба може
потонути . ( акула )
3.Риби якого ряду
дають червону ікру . ( лососеподібні )
4. Друга назва
морського кота . ( хвостокол )
5. У риб якого ряду
відсутня бічна лінія . ( оселедцеподібні )
6.Якого типу луска
у акул . ( плакоїдна )
7. Завдяки чому риби
можуть зависати у воді і стояти на одному місці . ( плавальний міхур )
8. Риби якого ряду
дають чорну ікру . ( осетроподібні )
9. Органи дихання
риб . ( зябра )
10. Скільки камер у
серці риб . ( дві )
11. Сама найбільша
акула у світи . ( китова )
12. Завдяки чому
риби дізнаються про силу та напрямок течії води . ( бічна лінія )
13. Яка акула
запливає до нас з Середземного моря . ( котяча )
14. Друга назва
хамси . ( анчоуси )
15. Як називається
риба довжиною до 9 м. яка дає чорну ікру . ( білуга )
ІІІ. Актуалізація
навчальної діяльності .
Інтерактивна методика «Знаємо – Хочемо дізнатися –
Дізналися»
Учні заповнюють перші дві
колонки таблиці
Що знаємо?
|
Про що хочемо дізнатися?
|
Про що
дізналися?
|
IV.
Мотивація навчальної діяльності .
Звичайним жабам
встановлені пам’ятники в Сорбонні (
університет у Франції ) і в Токіо . Людство знімає капелюх перед скромною
істотою , яка служить науці . Вивчаючи організм жаби , вчені й досі відкривають
таємниці природи . Чи такі вони прості , жаби ?
V. Вивчення нового матеріалу .
- Чому земноводні отримали таку назву ?
1. Дихають легенями
і шкірою 50/50
2. Шкіра гола ,
багато слизу .
3. Розвинена
регенерація .
4. Розмноження та
розвиток у воді .
5. У роті є
резонатори .
6. Холоднокровні .
7. Розвиток непрямий
.
8. Личинка –
пуголовок ( дихає зябрами , є бічна лінія) .
Клас Хвостаті
амфібії
1.Плямиста
саламандра - отруйна .
2. Тритон –
регенерація .
Клас Безхвості
амфібії
1.Жаби , ропухи ,
квакши .
2. Отруйні – кокоа
, листолаз жахливий , ропуха ага .
3. Найбільші –
голіаф ( 5 кг , 40 см. ) , жаба – бик ( 20 см , чути рев за 2-3 км. )
Розповідь про
значення земноводних .
VI . Узагальнення знань учнів
1.Чому амфібії
розмножуються у водоймах ?
2. Чим можна
пояснити яскраве забарвлення плямистої саламандри ?
3. У тропічних
регіонах видова різноманітність амфібій вища , ніж у помірних широтах .
Поміркуйте чому .
4. Які риси будови
дорослих земноводних указують на їхню спорідненість з рибами ?
VIІ. Підсумок уроку
Інтерактивна методика «Знаємо – Хочемо дізнатися –
Дізналися»
Учні заповнюють третю колонку таблиці .
Що знаємо?
|
Про що хочемо дізнатися?
|
Про що
дізналися?
|
VІІ. Домашнє завдання .
Ярлыки:
Конспекти 7 клас
Загальна кількість переглядів сторінки
Навігація ↓
- Вікторини (2)
- Земноводні (4)
- Календарне планування (6)
- Конспекти 6 клас (28)
- Конспекти 7 клас (18)
- Конспекти 8 клас (14)
- Міні-проекти (5)
- Плазуни (1)
- Презентації (5)
- Ссавці (11)
- Цікава біологія (2)
На платформі Blogger.
0 коммент.:
Дописати коментар