Урок №19 Біологія 7 клас
Тема : Загальна характеристика хордових .
Мета :
Навчальна : Ознайомити учнів з основними ознаками хордових , розкрити особливості їх
організації , різноманітність видів та широке розповсюдження на Землі ;
познайомити з їх класифікацією .
Розвиваюча : розвивати мислення ,
спостережливість , вміння роботи з натуральними об’єктами ; вміння порівнювати,
узагальнювати , розвивати систематичність і послідовність мислення.
Виховна :
виховувати такі якості, як
дисциплінованість, організованість, відпо-відальність; любов до природи ,
бажання оберігати її красу , інтерес до
предмета біології .
Міжпредметні зв'язки
: природознавство , географія .
Терміни та поняття: хорда , хребет , зяброві щилини , клоака .
Обладнання : таблиці , малюнки , вологі
препарати .
Хід
уроку
І. Організаційний
момент
(Перевірка необхідного на урок)
ІІ. Актуалізація
навчальної діяльності .
Інтерактивна методика «Знаємо – Хочемо дізнатися –
Дізналися»
Учні заповнюють перші дві
колонки таблиці
Що знаємо?
|
Про що хочемо дізнатися?
|
Про що
дізналися?
|
|
|
|
IІІ. Мотивація
навчальної діяльності .
Важко уявити , що крихітна істота розміром з сірникову коробочку , у якої
навіть голови немає , так само як і людина належить до типу Хордові ! Що ж у
нас спільного ?
ІV. Вивчення нового матеріалу .
-
Назвіть типи безхребетних
тварин , які ми вивчили ?
Загальні ознаки
хордових
1.Наявність хорди .
2. Центральна нервова система – у вигляді нервової трубки .
3. Є зяброві щилини .
4. Кровоносна система замкнена .
Тип Хордові
Відгадайте загадки .
У воді вона живе, немає дзьоба, а клює.
1.Клас Хрящові риби .
2. Клас Кісткові риби .
Що то воно: у воді
водиться,
З хвостом родиться,
А як виростає,
Хвіст відпадає?
(Жаба)
З хвостом родиться,
А як виростає,
Хвіст відпадає?
(Жаба)
3. Клас Земноводні .
В’ється стрічка невеличка
де пісочок, де травичка.
Ви її не зачіпайте,
стороною оминайте. (Змія)
де пісочок, де травичка.
Ви її не зачіпайте,
стороною оминайте. (Змія)
4. Клас Плазуни .
Уночі гуляє,
А вдень спочиває,
Має круглі очі,
Бачить серед ночі.
(Сова)
А вдень спочиває,
Має круглі очі,
Бачить серед ночі.
(Сова)
Хто гнізда свого не має,
Яйця іншим підкладає,
А у лісі в холодку
Все кує, мудруля,
Хто вона?
(Зозуля)
Яйця іншим підкладає,
А у лісі в холодку
Все кує, мудруля,
Хто вона?
(Зозуля)
5. Клас Птахи .
Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг,
Позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни,
А проспав аж до весни.
(Ведмідь)
Досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг,
Позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни,
А проспав аж до весни.
(Ведмідь)
Дуже товсті ноги маю,
Тихо їх переставляю.
Височезний я на зріст,
Біля рота маю хвіст!
(Слон)
Тихо їх переставляю.
Височезний я на зріст,
Біля рота маю хвіст!
(Слон)
6. Клас Ссавці .
V . Узагальнення
знань учнів .
1.Дайте загальну характеристику представникам типу Хордові .
2. В яких середовищах існування розповсюджені хордові ?
VI. Підсумок уроку
Подумайте !!!
Виберіть з перелічених тварин тих
, предки яких виникли у водному середовиці й ніколи його не залишали , і тих ,
чиї предки повернулися до життя у водне середовище : морські змії , крокодили ,
морські черепахи , риби , дельфіни . Відповідь обґрунтуйте .
Інтерактивна методика «Знаємо – Хочемо дізнатися –
Дізналися»
Учні заповнюють перші дві
колонки таблиці
Що знаємо?
|
Про що хочемо дізнатися?
|
Про що
дізналися?
|
|
|
|
VІІ. Домашнє завдання
Ярлыки:
Конспекти 7 клас
Загальна кількість переглядів сторінки
Навігація ↓
- Вікторини (2)
- Земноводні (4)
- Календарне планування (6)
- Конспекти 6 клас (28)
- Конспекти 7 клас (18)
- Конспекти 8 клас (14)
- Міні-проекти (5)
- Плазуни (1)
- Презентації (5)
- Ссавці (11)
- Цікава біологія (2)
На платформі Blogger.
0 коммент.:
Дописати коментар