Урок №20 Біологія 7 клас
Тема : Хрящові риби .
Мета :
Навчальна : розкрити особливості організації та процесів життєдіяльності хрящових риб ,
пов’язані з існуванням у водному середовищі ; ознайомити учнів з
різноманітністю хрящових риб .
Розвиваюча : розвивати мислення ,
спостережливість , вміння роботи з натуральними об’єктами ; вміння порівнювати,
узагальнювати , розвивати систематичність і послідовність мислення.
Виховна :
виховувати такі якості, як
дисциплінованість, організованість, відпо-відальність; любов до природи ,
бажання оберігати її красу , інтерес до
предмета біології .
Міжпредметні зв'язки
: природознавство , географія .
Терміни та поняття: плавці , плавальний міхур , хрящові риби .
Хід
уроку
І. Організаційний
момент
(Перевірка необхідного на урок)
ІІ. Перевірка
домашнього завдання
1.Робота по карточкам
.
2.Робота з
систематикою .
3. Назвати загальні
ознаки Хордових .
4. У яких
середовищах мешкають хордові тварини ?
ІІІ. Актуалізація
навчальної діяльності .
Інтерактивна методика «Знаємо – Хочемо дізнатися –
Дізналися»
Учні заповнюють перші дві
колонки таблиці
Що знаємо?
|
Про що хочемо дізнатися?
|
Про що
дізналися?
|
|
|
|
IV.
Мотивація навчальної діяльності .
Про людей , які впевнено почувають себе в будь – якій ситуації або певних
обставинах , кажуть : «Як риба у воді» . А справді , як живе риба у воді ?
V. Вивчення нового матеріалу .
Загальні ознаки
Хрящових риб
1.Тіло поділяється
на голову , тулуб і хвіст .
2. Вкриті
плакоідною лускою .
3. Скелет хрящовий
.
4. Зябрових кришок
і плавального міхура немає .
5. Зябрових щилин
5-7 пар .
6. Передня частина
голови – рострум .
7. Видільна система
– нирки .
8. ЦНС : головний
мозок ( передній , проміжний , середній , мозочок і довгастий)
і спинний мозок .
9. Органи чуттів :
А)Очі розрізняють
кольори на близькій відстані .
Б) Бічна лінія
Акули
Китова акула – 20 м
( їсть планктон )
Карликова акула –
30 см.
Небезпечні –
тигрова , біла , молот .
Катран ( колюча ) –
до 2 м. , живе у Чорному морі .
Котяча – запливає у
Чорне море з Середземного моря 1м.
Скати
1.Шкіра гола .
2. Рострума немає .
3. У Чорному морі
живуть :
А) Морська лисиця –
1м
Б) Морський кіт (
хвостокол ) – 2,5 м
VI . Узагальнення знань учнів
1.Які особливості
зовнішньої будови Хрящових риб ?
2. Які особливості
внутрішньої будови Хрящових риб ?
3. Які акули є у
наших морях ?
4. Які скати
мешкають у наших морях ?
VIІ. Підсумок уроку
Подумайте !!!
1.
Чи
правильне твердження : чим більша акула , тим небезпечніша вона для людини ?
2.
Поясніть
вираз «акули приречені до вічного руху».
VІІ. Домашнє завдання .
Ярлыки:
Конспекти 7 клас
Загальна кількість переглядів сторінки
Навігація ↓
- Вікторини (2)
- Земноводні (4)
- Календарне планування (6)
- Конспекти 6 клас (28)
- Конспекти 7 клас (18)
- Конспекти 8 клас (14)
- Міні-проекти (5)
- Плазуни (1)
- Презентації (5)
- Ссавці (11)
- Цікава біологія (2)
На платформі Blogger.
0 коммент.:
Дописати коментар