Тема : Кісткові риби .
Мета :
Навчальна
: розкрити особливості організації та процесів життєдіяльності кісткових
риб , пов’язані з існуванням у водному середовищі ; ознайомити учнів з
різноманітністю кісткових риб ; порівняти особливості будови кісткових і
хрящових риб .
Розвиваюча : розвивати мислення ,
спостережливість , вміння роботи з натуральними об’єктами ; вміння порівнювати,
узагальнювати , розвивати систематичність і послідовність мислення.
Виховна :
виховувати такі якості, як
дисциплінованість, організованість, відпо-відальність; любов до природи ,
бажання оберігати її красу , інтерес до
предмета біології .
Міжпредметні зв'язки
: природознавство , географія .
Обладнання : таблиці , малюнки .
Хід
уроку
І. Організаційний
момент
(Перевірка необхідного на урок)
ІІ. Перевірка домашнього завдання .
1.Робота по
карточкам .
2. Робота з
систематикою .
3. Розповісти про
особливості будови Хрящових риб .
4. Яка будова мозку
у риб ?
5. Розповісти про
акул .
6. Розповісти про
скатів .
ІІІ. Актуалізація
навчальної діяльності .
Інтерактивна методика «Знаємо – Хочемо дізнатися –
Дізналися»
Учні заповнюють перші дві
колонки таблиці
Що знаємо?
|
Про що хочемо дізнатися?
|
Про що
дізналися?
|
IV. Мотивація навчальної діяльності .
Коли спостерігаємо
за акваріумними рибами , або рибами , що плавають в озері , виникає багато
питань . Що вони розуміють , а що ні ? Чому їх називають холоднокровними ? Дивовижні
істоти , які панують у воді , викликають почуття захоплення не тільки тому , що
мають унікальні пристосування до водного середовища існування , а тому , що
їхні предки почали робити перші кроки на суходолі .
V. Вивчення нового матеріалу .
Загальні ознаки
кісткових риб
-
З яких відділів складається тіло риби ?
-
Чим вкрите тіло риби ?
-
Яке значення луски і слизу для риби ?
-
Якого кольору спина і черевна частина окуня ?
1.Є зяброві кришки
.
- Яке значення плавців для риби ?
2. Плавці парні
грудні і черевні – підтримують рівновагу ,
непарні – анальний і спинний .
3. Є зяброві кришки
і плавальний міхур .
4. Серце двокамерне
, одне коло кровообігу , у серці венозна кров .
- Яка будова головного мозку ?
- Які органи виділення у риби ?
- Які органи чуттів у риб ?
Різноманітність
кісткових риб
Осетрові
1.Білуга , Стерлядь
.
2. Дають чорну ікру
.
3. Скелет хрящовий
.
Оселедцеподібні
1.Анчоус ( хамса )
, тюлька , сардина .
2. Бічна лінія
відсутні .
Лососеподібні
1.Форель , горбуша
.
2.Дають червону
ікру .
3. Є жировий
плавець .
Коропоподібні
1.Карась , сом , золота
рибка , вугор ( 350В )
2. Є глоткові зуби
.
Окунеподібні
1.Тунець (3м ) ,
меч-риба ( швидкість 130 км/год ) , анабас .
2.Плавці з
колючками .
- Розповідь про
кистеперих риб , рибу місяць .
VI . Узагальнення знань учнів
1.Які ознаки
хрящових і кісткових риб мають осетроподібні ?
2. Назвати ряди
кісткових риб .
3. Чому взимку на
водоймах потрібно робити ополонки ?
4. Що відрізняє у
будові кісткових риб від хрящових ?
5. Що спільного у
будові кісткових риб і хрящових ?
VIІ. Підсумок уроку
Інтерактивна методика «Знаємо – Хочемо дізнатися –
Дізналися»
Учні заповнюють останню колонку таблиці
Що знаємо?
|
Про що хочемо дізнатися?
|
Про що
дізналися?
|
VІІ. Домашнє
завдання .
Ярлыки:
Конспекти 7 клас
Загальна кількість переглядів сторінки
Навігація ↓
- Вікторини (2)
- Земноводні (4)
- Календарне планування (6)
- Конспекти 6 клас (28)
- Конспекти 7 клас (18)
- Конспекти 8 клас (14)
- Міні-проекти (5)
- Плазуни (1)
- Презентації (5)
- Ссавці (11)
- Цікава біологія (2)
На платформі Blogger.
0 коммент.:
Дописати коментар