9 клас
( 3 год на тиждень, разом 105 годин,
із них 8 год – резервний час )
Підручники:
Страшко С.В. , Горяна Л.Г. , Білик В.Г. , Ігнатенко С.А. Біологія , підручник для 9 класу . К. Грамота , 2009. – 295 ст.
Календарно-тематичне планування
для 9 класу складено згідно
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Біологія. 7–11 класи -К.:Ірпінь: Перун, 2005.
9 клас
№ п/п
|
Зміст уроку
|
Кількість годин
|
Запла-
новано
|
Проведено
| |||
Вступ
| |||||||
1
|
Біологічні науки , що вивчають організм людини .
|
1
| |||||
2
|
Походження людини
|
1
| |||||
3
|
Людина розумна – біологічний вид
|
1
| |||||
4
|
Поняття про раси
|
1
| |||||
Організм людини як біологічна система
| |||||||
5
|
Клітина та її хімічні компоненти
|
1
| |||||
6
|
Структура і життєдіяльність клітин
|
1
| |||||
7
|
Тканини організму людини
|
1
| |||||
8
|
Органи , системи органів . Організм як єдине ціле .
|
1
| |||||
Опора і рух
| |||||||
9
|
Опорно – рухова система людини. Кістки і суглоби .
|
1
| |||||
10
|
Будова і функції скелета людини
|
1
| |||||
11
|
Мікроскопічна й анатомічна будова скелетних м’язів
|
1
| |||||
12
|
Фізіоогічні та фізичні якості м'язів. Робота м'язів . Лабораторна робота №1 . Втома при статичному і динамічному навантаженні.
|
1
| |||||
13
|
Гіподинамія . Значення фізичних вправ для організму людини . Порушення функцій скелета та їхня профілактика .
|
1
| |||||
14
|
Перша допомога при пошкодженні опорно – рухової системи . Практична робота №1 . Будова суглобів , допомога при ушкодженні опорно – рухової системи .
|
1
| |||||
15
|
Узагальнюючий урок
|
1
| |||||
Кров і лімфа
| |||||||
16
|
Рідини тіла . Склад і функції крові
|
1
| |||||
17
|
Еритроцити . Кровотворення . Лабораторна робота №3 . Мікроскопічна будова крові людини .
|
1
| |||||
18
|
Згортання крові . Кровотеча та перша допомога при них
|
1
| |||||
19
|
Групи крові та резус фактор . Переливання крові . Пересаджування кісткового мозку
|
1
| |||||
20
|
Будова і функції лейкоцитів
|
1
| |||||
21
|
Імунітет . Імунна система
|
1
| |||||
22
|
Імунні зрушення в організмі людини : запалення , інфекційний і алергічний процеси
|
1
| |||||
Кровообіг і лімфообіг
| |||||||
23
|
Система органів кровообігу
|
1
| |||||
24
|
Функції серця
|
1
| |||||
25
|
Робота серця . Серцевий цикл
|
1
| |||||
26
|
Рух крові по артеріях . Практична робота №2 . Вимірювання частоти серцевих скорочень і артеріального тиску .
|
1
| |||||
27
|
Рух крові капілярами і венами . Практична робота № 3. Реакція серцево –судинної системи на дозоване навантаження .
|
1
| |||||
28
|
Захворювання серцево – судинної системи та запобігання їх виникненню . Практична робота №4 . Вивчення кровообігу . Зміни в тканинах при порушенні кровообігу .
|
1
| |||||
29
|
Узагальнюючий урок
|
1
| |||||
Дихання
| |||||||
30
|
Етапи дихання та газообміну
|
1
| |||||
31
|
Загальна будова та функції органів дихання
|
1
| |||||
32
|
Легенева вентиляція
|
1
| |||||
33
|
Інфекційні хвороби дихальної системи
|
1
| |||||
34
|
Неінфекційні хвороби дихальної системи . Вплив куріння та забрудненого середовища на органи дихання
|
1
| |||||
Харчування і травлення
| |||||||
35
|
Загальна характеристика харчування і травлення
|
1
| |||||
36
|
Травлення в ротовій порожнині та шлунку . Лабораторна робота №4 . Дія ферментів слини на крохмаль .
|
1
| |||||
37
|
Травлення в кишечнику . Функції печінки .
|
1
| |||||
38
|
Інфекційні захворювання органів травної системи та їхня профілактика . Перша допомога при харчових отруєннях .
|
1
| |||||
39
|
Обмін речовин і енергії в організмі людини
|
1
| |||||
40
|
Обмін білків , вуглеводів і жирів та його порушення . Практична робота № 5 . Антропометричні виміри . Визначення нормальної маси тіла та зросту .
|
1
| |||||
41
|
Обмін води та мінеральних речовин
|
1
| |||||
42
|
Вітаміни
|
1
| |||||
43
|
Харчування і здоров'я .
|
1
| |||||
44
|
Практична робота № 6 . Аналіз індивідуального харчування за добу та відповідність його нормам.
|
1
| |||||
45
|
Будова та функції шкіри . Лабораторна робота № 5. Будова шкіри , нігтів , волосини .
|
1
| |||||
46
|
Участь шкіри в теплорегуляції . Температура тіла . Практична робота №7 Вимірювання температури тіла в різних його ділянках
|
1
| |||||
47
|
Хвороби та ураження шкіри
|
1
| |||||
48
|
Узагальнюючий урок
|
1
| |||||
Виділення
| |||||||
49
|
Загальна характеристика органів виділення . Сечова система . Будова нирок і сечовивідних шляхів
|
1
| |||||
50
|
Сечоутворення і сечовиділення
|
1
| |||||
51
|
Захворювання органів сечовиділення та запобігання їм
|
1
| |||||
52
|
Узагальнюючий урок
|
1
| |||||
Розмноження та розвиток людини
| |||||||
53
|
Біологічні та соціальні основи статевої функції людини
|
1
| |||||
54
|
Біологічні основи запліднення та розвитку організму людини
|
1
| |||||
55
|
Анатомія і фізіологія жіночої статевої системи
|
1
| |||||
56
|
Будова чоловічої статевої системи
|
1
| |||||
57
|
Поняття про стать людини . Статеве дозрівання жіночого і чоловічого організмів
|
1
| |||||
58
|
Фізіологічні механізми запліднення і внутрішньоутробного розвитку
|
1
| |||||
59
|
Вагітність і гігієна вагітної жінки . Пологи . Годування дитини грудьми
|
1
| |||||
60
|
Порушення під час вагітності . Шкідливий вплив тютюну , алкоголю , наркотиків на організм плоду
|
1
| |||||
Нервова регуляція функцій організму людини
| |||||||
61
|
Загальна будова та функції нервової системи
|
1
| |||||
62
|
Збудження і гальмування . Передача імпульсів у нервовій системі
|
1
| |||||
63
|
Рефлекторна природа діяльності нервової системи
|
1
| |||||
64
|
Будова та функції спинного мозку
|
1
| |||||
65
|
Будова та функції стовбура головного мозку та мозочка
|
1
| |||||
66
|
Будова та функції проміжного мозку
|
1
| |||||
67
|
Будова та функції кінцевого мозку. Лабораторна робота №6 Будова головного мозку людини .
|
1
| |||||
68
|
Будова та функції вегетативної нервової системи
|
1
| |||||
69
|
Узагальнюючий урок
|
1
| |||||
Ендокринна регуляція функцій організму людини
| |||||||
70
|
Ендокринна система . Поняття про гуморальну регуляцію
|
1
| |||||
71
|
Гіпофіз , епіфіз , щитоподібна залоза
|
1
| |||||
72
|
Паращитоподібні , підшлункова , надниркові , статеві залози , тимус
|
1
| |||||
73
|
Стрес та його чинники . Адаптація людини до стресу
|
1
| |||||
Сприйняття інформації нервовою системою . Сенсорні системи
| |||||||
74
|
Сенсорні системи та їхнє значення для організму людини
|
1
| |||||
75
|
Зорова сенсорна система . Будова ока
|
1
| |||||
76
|
Оптична система ока . Акомодація. Рефракція та її види . Порушення зору. Лабораторна робота №7 Визначення акомодації ока , реакції зіниць на світло .
|
1
| |||||
77
|
Будова і функції сітківки ока . Світловий, колірний та просторовий зір . Лабораторна робота №8 Виявлення сліпої плями на сітківці ока .
|
1
| |||||
78
|
Хвороби і травми очей
|
1
| |||||
79
|
Значення , будова та функції слухової сенсорної системи . Лабораторна робота №9 Вимірювання порогу слухової чутливості .
|
1
| |||||
80
|
Хеморецепторні сенсорні системи. Органи нюху та смаку
|
1
| |||||
81
|
Органи рівноваги та м’язове відчуття . Чутливість шкіри
|
1
| |||||
82
|
Узагальнюючий урок
|
1
| |||||
Формування поведінки і психіки людини
| |||||||
83
|
Біологічні основи поведінки
|
1
| |||||
84
|
Пізнавальна діяльність людини . Сигнальні системи . Відчуття та сприйняття
|
1
| |||||
85
|
Природжені механізми поведінки . Безумовні рефлекси та інстинкти . Лабораторна робота №10 Безумовні й умовні рефлекси людини .
|
1
| |||||
86
|
Набута поведінка . Умовні рефлекси
|
1
| |||||
87
|
Види умовних рефлексів , їхнє гальмування
|
1
| |||||
88
|
Поняття про діяльність людини . Динамічний стереотип . Навички і звички
|
1
| |||||
89
|
Увага
|
1
| |||||
90
|
Пам'ять . Фізіологічні механізми та види пам’яті . Практична робота №8 . Дослідження різних видів пам'яті .
|
1
| |||||
91
|
Запам'ятовування і відтворення . Забування . Індивідуальні типи пам'яті .
|
1
| |||||
92
|
Фізіологічні механізми та гігієна сну .
|
1
| |||||
93
|
Біологічні ритми людини .
|
1
| |||||
94
|
Узагальнюючий урок .
|
1
| |||||
Мислення і свідомість
| |||||||
95
|
Мислення і свідомість .
|
1
| |||||
96
|
Друга сигнальна система . Значення і види мови .
|
1
| |||||
97
|
Емоції . Види емоцій . Фізіологічні механізми .
|
1
| |||||
98
|
Прояви емоцій . Психічні стани , пов’язані з емоціями .
|
1
| |||||
99
|
Поняття про особистість .
|
1
| |||||
100
|
Біологічні основи психічної індивідуальності людини .
|
1
| |||||
101
|
Практична робота №9. Визначення типу темпераменту
|
1
| |||||
102
|
Характер .
|
1
| |||||
103
|
Здібності та природна обдарованість . Практична робота №10. Виявлення професійних схильностей .
|
1
| |||||
104
|
Екскурсія до природничого музею. Походження людини .
|
1
| |||||
105
|
Узагальнюючий урок .
|
1
| |||||
Календарне планування: 10кл. 11 кл.
Ярлыки:
Календарне планування
Загальна кількість переглядів сторінки
Навігація ↓
- Вікторини (2)
- Земноводні (4)
- Календарне планування (6)
- Конспекти 6 клас (28)
- Конспекти 7 клас (18)
- Конспекти 8 клас (14)
- Міні-проекти (5)
- Плазуни (1)
- Презентації (5)
- Ссавці (11)
- Цікава біологія (2)
Архів блогу
На платформі Blogger.