Урок №42                                                                                            Біологія 6 клас                                                                                                                                        
Тема : Плід . Лабораторне дослідження №10. Будова плода .
Мета :

Навчальна :  Ознайомити з різноманітністю плодів у природі; дати поняття  однонасінні і багатонасінні , сухі та соковиті , розкривні та не розкривні плоди ;  розкрити процес поширення плодів і насіння у природі та значення плодів у житті людини і природи .

Розвиваюча : розвивати абстрактне мислення , вміння порівнювати і аналізувати учбовий матеріал . Розвивати творчі здібності ; продовжити вміння слухати товарищів , оцінювати себе і інших  .

Виховна : виховувати у учнів любов до предмета біології , до всього живого .



Міжпредметні зв'язки  : історія ,   природознавство , географія , література .

Терміни і поняття :  плід , плоди прості та збірні , супліддя ,

Обладнання : плакати «Будова плода» , «Види плодів» , муляжі плодів рослин .
                                               
                                                                  Хід уроку

І. Організаційний момент (вітання, налаштування на урок «Емоційний барометр», перевірка готовності до уроку ).

«Емоційний барометр»
Вчитель: Діти, ви, напевне, чули про незвичайну пташку колібрі. Так от, ця маленька істота за одну секунду (зверніть увагу!) робить 200 помахів крильми. Тож бажаю вам сьогодні, дорогі діти, такої ж невтомної працездатності на уроці як у тої колібрі.

ІІ. Перевірка домашнього завдання .
1.Робота по карточкам .
2. Гра Пінг – понг .
До дошки виходять по два учня і ставлять один одному питання по домашньому завданню.

ІІІ. Актуалізація навчальної діяльності .

Інтерактивна методика «Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися»
Учні заповнюють перші дві колонки таблиці
Що знаємо?
Про що хочемо дізнатися?
Про що
дізналися?




IV. Мотивація .
Хто може мандрувати на літаку , на машині , на параході ? Та ще без білета ?
( плоди і насіння )
                                        Казка про жадібний дуб
У лісі жив – похмурий , жадібний дуб . Він не з ким і нічим не хотів ділитись . Одного разу до нього прибігла миша і говорить : «Дозволь мені узяти у тебе два жолуді. Один я з'їм , інший посаджу на поляні , щоб і там виріс дубочок».

А дуб на неї як накинеться : «Забирайся геть , доки ціла! Не дам я тобі жолудів- нехай вони зі мною залишаються» . Перелякалась мишка , втекла і більше не з'являлась .  Жив дуб одинаком . Час від часу у дуба з'являлись жолуді . 

Дозріваючи , вони падали на землю , проростаючи . Дубу дуже хотілось , щоб усі його нащадки були біля нього . Але нащадкам не щастило . Усім росточкам не вистачало місця . Вони заважали один одному рости і гинули у молодому віці . Пройшли роки . 

Дуб став старий , і одного разу під час бурі він рухнув . Так і не дочекався жадібний старик собі зміни …
Звісно , це казка . Але вона пояснює , для чого деревам потрібно мати друзів , які допомагали би їм переселятись у нові місця .

V . Вивчення нового матеріалу .

                                               

               Будова плода


















-        -- Які функції може виконувати плід?
                                          
                                                                          Види плодів
                             Простий                                                           Складний
                Квітка має одну маточку                               Квітка має декілька маточок
                    (пшениця , вишня )                                              (малина , ожина )



           Види плодів
Однонасінні                                                 Багатонасінні
                            Одна насінина                                                 Багато насінин
                            (слива)                                                                   (помідор)



         
        Поширення плодів

1.Самопоширення ( скажений огірок )
2. Водою ( кокос )
3. Вітром ( кульбаба )
4. Тваринами ( ріпях )
5. Людиною

VI . Узагальнення знань учнів .
1.     Лабораторне дослідження №10. Будова плода
2.     Восени 1941 році  німецькі фашисти почали наступ на Москву . Щоб затримати ворога , на його шляху почали будувати укріплення . Солдати разом з мешканцями валили ліс . Завал вийшов відмінний – допоміг на якийсь час затримати  німецькі танки .

      Коли ворогів вигнали , залишок лісу пішов на відновлення домівок людей . Так і зник , колись гарний ялинковий ліс . Але пройшло декілька років , і місцеві жителі почали помічати , що на місці ялинкового лісу піднімається новий . Дивувало лише одне : ліс був не ялинковий , а березовий . Навмисно ніхто його не саджав . Звідки ж взялось насіння , з якого виросли берези ?
( відповідь: насіння прислали берези , які росли неподалік )
-        
      Хто приніс їх на нове місце ?
-         Чому до війни насіння не долітало в ялинковий ліс?
3    
3.     Сталось це у 1891 році . Почалась пожежа – найстрашніше , що може трапитись у лісі . Пожежа продовжувалась декілька днів , а коли скінчилась , від лісу нічого не залишилось. З тих пір пройшло багато часу , а гар так і не заростав . І раптом навесні 1919року ліс почав відроджуватись , з'явились зелені ростки . Люди дивувались : хто їх насадив ? Лісники туди навіть не заходили . 
     
     Птахи і звірі покинули ліс . Ліс був далеко , вітер також не міг занести насіння . Не могла зробити це і вода , не було поблизу річки . Вчені довго думали , що ж сталось ?
Відповідь : Ліс відновився від насіння заритого ще до пожежі білками .

VІІ. Підведення підсумків .
Інтерактивна методика «Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися»
Учні заповнюють перші дві колонки таблиці
Що знаємо?
Про що хочемо дізнатися?
Про що
дізналися?




VIIІ. Повідомлення домашнього завдання .
§38                            
























0 коммент.:

Загальна кількість переглядів сторінки

Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru