Урок №1                                                                                                                  Біологія 6 клас                                                                                                               
  
                                Епіграф:    Лише природа робить велике даром.
                                                                                                                                                                                                                                              Герцен 











Тема : Біологія – наука про живу природу .

Мета :
Навчальна : ознайомити учнів з біологією – як системою наук про живу природу ; історією розвитку біології ,  ознайомити учнів з правилами користування підручником і додатковою літературою , з правилами  техніки безпеки під час уроків у кабінеті біології ; пояснити важливість вивчення науки біологія у школі .

Розвиваюча : розвивати уміння аналізувати і синтезувати даний матеріал , усну мову учнів , розвивати навички критичного мислення , екологічне мислення .
Виховна : виховувати любов до живої природи , виховувати у учнів увагу , дисциплінованість , самостійність у роботі , створити дружню атмосферу .




Обладнання : підручник , презентація , гербарії рослин ; таблиці із зображенням рослин , тварин , грибів , бактерій , портрети давньогрецьких вчених .

Основні поняття і терміни : біологія , ботаніка , зоологія , мікологія , мікробіологія , екологія .
                                          Хід уроку
І. Організаційний етап.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності .
Тваринний світ, рослинний світ,
Нашої планети цвіт.
Повітря атмосфери,
Надра і зелені сфери.
Ліс, травичка, колосочок,
Єнот, півень і грибочок.

Все, що ходить, все, що дихає
Ми повинні берегти від лиха.
Ось для цього нам предмет,
Щоб сказать землі прівєт.
                                     Sasha Shapoval

ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Записати у зошит :
Біологія (від грец. біос – життя, логос – наука, вчення)      це наука про життя
Мозковий штурм
-         Які живі організми живуть у нас на планеті ?
Усі відповіді дітей записувати на дошці .
Така назва науки була запропонована в 1802 р. німецьким ботаніком Л. Х. Тревіранусом і  видатним французьким вченим Ж. Б. Ламарком.

Перші відомості про біологію
Біологія бере свій початок ще з глибокої давності
Перші відомості про живі організми почала нагромаджувати ще первісна людина. Живі організми давали їй їжу, матеріал для одягу і житла. Вже в той час людина не могла обійтися без знань про властивості рослин, місця їх зростання, строки дозрівання насіння і плодів, місця мешкання і звички тварин, на яких вони полювали, хижих і отруйних тварин, які могли загрожувати їх життю.

Так поступово збиралися відомості про живих істот. Значний фактичний матеріал про живі організми було зібрано відомим лікарем Давньої Греції Гіппократом (близько 460 – 322 р. до н. е.). він описав понад 500 видів тварин.                                                                                                                                    

Аристотель цікавився будовою і способом життя тварин, він заклав основи зоології. Першу спробу систематизації знань про рослини зробив давньогрецький природодослідник Теофраст (372 – 287 р. до н. е.).  
  
Різноманітність біологічних наук
Робота зі схемою яку склали учні  коли називали живі організми нашої планети . Учні записують у зошит .
( На живі організми прикріплювати відповідні назви   біологічних наук )
 





IV. Узагальнення знань учнів
1.     Що вивчає біологія ?
2.     Які біологічні науки ви знаєте ?
3.     Що спільного між цими науками ?
4.     Коли виникла наука біологія ?
5.     На схему біологічні науки , наклеїти зображення відповідних організмів.

V. Підведення підсумків уроку
Пояснити епіграф урок :
Лише природа робить велике даром.
                                                             Герцен 
VI. Повідомлення домашнього завдання

0 коммент.:

Загальна кількість переглядів сторінки

Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru
На платформі Blogger.

Архів ↓