Тема : Організм людини як біологічна система .
Мета :
Навчальна : показати організм людини як живу біологічну систему та особливості його
функціонування ; розглянути основні
ознаки живого які характеризують цілісну
біологічну систему .
Розвиваюча : розвивати мислення ,
спостережливість , вміння роботи з натуральними об’єктами ; вміння порівнювати,
узагальнювати , розвивати систематичність і послідовність мислення.
Виховна :
виховувати такі якості, як
дисциплінованість, організованість, відпо-відальність; інтерес
до предмета біології .
Міжпредметні зв'язки
: природознавство ,
географія , фізика , хімія , основи здоров'я .
Терміни та поняття: біологічна
система .
Обладнання : фотографії , картинки , плакати .
Хід уроку
І. Організаційний етап .
ІІ. Мотивація навчальної діяльності .
Людина є складною біологічною системою. У її організмі
відбувається безліч процесів, які повинні перебігати безперервно. Порушення цих
процесів призво-дить до захворювань організму. Знання біології людини дає можливість зменшити ризик
захворювань і дозволяє зберегти
здоров’я і гроші.
ІІІ. Вивчення
нового матеріалу .
1.Бесіда про основні етапи еволюції живої природи ,
повторення її царств , типів . Встановлення царства , типу , підтипу , до яких
належить людина .
- Назвіть царства живої природи .
- Які типи тварин ми вивчали у минулому році ?
- Які класи відносяться до типу Хордові ?
- До якого класу Хордових відноситься людина ?
- Які ознаки
ссавців має людина ?
- Що у будові відрізняє людину від тварин ?
Характерними
особливостями людини як виду є:
•
прямоходіння;
•
особлива будова передніх кінцівок, яка дозволяє здійснювати
з
їхньою допомогою найрізноманітніші операції;
•
відсутність волосяного покриву на більшій частині поверхні тіла;
•
великий розмір головного мозку;
•
складна соціальна поведінка;
•
недосягнутий іншими видами розвиток мовлення й абстрактного
мислення.
2. Систематичне
положення людини
Царство Тварини
Тип
Хордові
Клас Ссавці
Ряд
Примати
Родина Гомініди
Рід
Людина
Вид Людина Розумна (Homo sapiens)
Біологічна система – це об'єднання молекул , клітин , тканин , органів та
їхніх
систем .
Хімічні
елементи біологічних систем
Н , С , N , O
-
Яке розташування цих елементів у періодичній системі ?
-
Пригадайте
ознаки живого .
Ознаки
живого для біологічних систем
1.Обмін речовин і
енергії
2. Подразливість
3. Розмноження
4. Ріст і розвиток
5. Рух
ІV. Узагальнення знань учнів .
1.Що таке
біологічна система ?
2. Яке систематичне
положення займає людини у природі ?
3. Які хімічні
елементи входять до складу усіх органічних речовин ?
4. Назвіть усі
прояви живого які характеризують біологічні системи .
V. Підведення підсумків .
-
Обґрунтуйте вислів
«Організм людини – цілісна , відкрита , саморегульована біологічна система»
VІ. Повідомлення
домашнього завдання .
П.1
Ярлыки:
Конспекти 8 клас
Загальна кількість переглядів сторінки
Навігація ↓
- Вікторини (2)
- Земноводні (4)
- Календарне планування (6)
- Конспекти 6 клас (28)
- Конспекти 7 клас (18)
- Конспекти 8 клас (14)
- Міні-проекти (5)
- Плазуни (1)
- Презентації (5)
- Ссавці (11)
- Цікава біологія (2)
Архів блогу
-
▼
2017
(19)
-
▼
лютого
(19)
- Червонокнижні птахи
- Пам'ятники птахам
- Свято зустрічі птахів.Різноманітність птахів
- Сценарій свята зустрічі птахів у школі
- Будова та функції кровоносних судин . Рух крові по...
- Перша допомога при кровотечах . Серцево – судинні ...
- Виділення кінцевих продуктів метаболізму – важливи...
- Зорова сенсорна система людини . Лабораторне дослі...
- Загальна характеристика сенсорних систем організму...
- Захворювання органів сечовидільної системи та проф...
- Будова шкіри та її функції
- Головний мозок людини : стовбурова частина , мозоч...
- Робота м'язів та причини їхньої втоми . Лабораторн...
- Будова і функції скелетних м'язів
- Будова нервової ситеми людини . Центральна і периф...
- Переможці паралельного світу
- Соматична та вегетативна нервова система
- Профілактика захворювань нервової системи
- Організм людини як біологічна система
-
▼
лютого
(19)
На платформі Blogger.
0 коммент.:
Дописати коментар