Урок №42 Біологія 6 клас
Тема : Плід
. Лабораторне дослідження №10. Будова плода .
Мета :
Навчальна : Ознайомити
з різноманітністю плодів у природі; дати поняття однонасінні і багатонасінні , сухі та соковиті
, розкривні та не розкривні плоди ; розкрити
процес поширення плодів і насіння у природі та значення плодів у житті людини і
природи .
Розвиваюча : розвивати
абстрактне мислення , вміння порівнювати і аналізувати учбовий матеріал . Розвивати творчі здібності ; продовжити вміння слухати товарищів ,
оцінювати себе і інших .
Міжпредметні
зв'язки
: історія , природознавство , географія , література .
Терміни і поняття : плід , плоди прості та збірні , супліддя ,
Обладнання :
плакати «Будова плода» , «Види плодів» , муляжі плодів рослин .
Хід
уроку
І. Організаційний момент (вітання, налаштування
на урок «Емоційний барометр»,
перевірка готовності до уроку ).
«Емоційний
барометр»
Вчитель: Діти, ви, напевне, чули про
незвичайну пташку колібрі. Так от, ця маленька істота за одну секунду (зверніть
увагу!) робить 200 помахів крильми. Тож бажаю вам сьогодні, дорогі діти, такої
ж невтомної працездатності на уроці як у тої колібрі.
ІІ. Перевірка домашнього завдання .
1.Робота по карточкам .
2. Гра Пінг – понг .
До дошки виходять по два учня і
ставлять один одному питання по домашньому завданню.
ІІІ. Актуалізація навчальної діяльності .
Інтерактивна методика «Знаємо –
Хочемо дізнатися – Дізналися»
Учні заповнюють перші дві колонки таблиці
Що знаємо?
|
Про що хочемо дізнатися?
|
Про що
дізналися?
|
IV. Мотивація .
Хто може мандрувати на літаку ,
на машині , на параході ? Та ще без білета ?
( плоди і насіння )
Казка
про жадібний дуб
У лісі жив – похмурий , жадібний
дуб . Він не з ким і нічим не хотів ділитись . Одного разу до нього прибігла
миша і говорить : «Дозволь мені узяти у тебе два жолуді. Один я з'їм , інший
посаджу на поляні , щоб і там виріс дубочок».
А дуб на неї як накинеться :
«Забирайся геть , доки ціла! Не дам я тобі жолудів- нехай вони зі мною
залишаються» . Перелякалась мишка , втекла і більше не з'являлась . Жив дуб одинаком . Час від часу у дуба
з'являлись жолуді .
Дозріваючи , вони падали на землю , проростаючи . Дубу дуже
хотілось , щоб усі його нащадки були біля нього . Але нащадкам не щастило .
Усім росточкам не вистачало місця . Вони заважали один одному рости і гинули у
молодому віці . Пройшли роки .
Дуб став старий , і одного разу під час бурі він
рухнув . Так і не дочекався жадібний старик собі зміни …
Звісно , це казка . Але вона
пояснює , для чого деревам потрібно мати друзів , які допомагали би їм
переселятись у нові місця .
V
.
Вивчення нового матеріалу .
Будова плода
- -- Які функції може виконувати плід?
Види плодів
Простий
Складний
Квітка має одну маточку Квітка має декілька маточок
(пшениця , вишня )
(малина , ожина )
Види плодів
Однонасінні
Багатонасінні
Одна насінина
Багато насінин
(слива)
(помідор)
Поширення плодів
1.Самопоширення ( скажений
огірок )
2. Водою ( кокос )
3. Вітром ( кульбаба )
4. Тваринами ( ріпях )
5. Людиною
VI . Узагальнення знань учнів .
1.
Лабораторне дослідження
№10. Будова плода
2.
Восени 1941
році німецькі фашисти почали наступ на
Москву . Щоб затримати ворога , на його шляху почали будувати укріплення .
Солдати разом з мешканцями валили ліс . Завал вийшов відмінний – допоміг на
якийсь час затримати німецькі танки .
Коли ворогів вигнали , залишок лісу пішов на відновлення домівок людей . Так і
зник , колись гарний ялинковий ліс . Але пройшло декілька років , і місцеві
жителі почали помічати , що на місці ялинкового лісу піднімається новий .
Дивувало лише одне : ліс був не ялинковий , а березовий . Навмисно ніхто його
не саджав . Звідки ж взялось насіння , з якого виросли берези ?
( відповідь: насіння прислали
берези , які росли неподалік )
-
Хто приніс їх на
нове місце ?
-
Чому до війни
насіння не долітало в ялинковий ліс?
3
3.
Сталось це у 1891
році . Почалась пожежа – найстрашніше , що може трапитись у лісі . Пожежа
продовжувалась декілька днів , а коли скінчилась , від лісу нічого не
залишилось. З тих пір пройшло багато часу , а гар так і не заростав . І раптом
навесні 1919року ліс почав відроджуватись , з'явились зелені ростки . Люди
дивувались : хто їх насадив ? Лісники туди навіть не заходили .
Птахи і звірі
покинули ліс . Ліс був далеко , вітер також не міг занести насіння . Не могла
зробити це і вода , не було поблизу річки . Вчені довго думали , що ж сталось ?
Відповідь : Ліс відновився від
насіння заритого ще до пожежі білками .
VІІ. Підведення підсумків .
Інтерактивна методика «Знаємо –
Хочемо дізнатися – Дізналися»
Учні заповнюють перші дві колонки таблиці
Що знаємо?
|
Про що хочемо дізнатися?
|
Про що
дізналися?
|
VIIІ. Повідомлення домашнього завдання .
§38
Ярлыки:
Конспекти 6 клас
Загальна кількість переглядів сторінки
Навігація ↓
- Вікторини (2)
- Земноводні (4)
- Календарне планування (6)
- Конспекти 6 клас (28)
- Конспекти 7 клас (18)
- Конспекти 8 клас (14)
- Міні-проекти (5)
- Плазуни (1)
- Презентації (5)
- Ссавці (11)
- Цікава біологія (2)
На платформі Blogger.
0 коммент.:
Дописати коментар